Lepší zrak prirodzene – Praktický sprievodca na ceste za lepším zrakom

Prezradte niečo o sebe a čo vás inšpirovalo knihu napísať.

Volám sa Daniela Maťuchová a venujem sa Batesovej metóde prirodzeného zlepšovania zraku bez okuliarov. Učím ľudí rôzneho veku s rôznymi očnými diagnózami, ako si svoj stav zlepšiť prostredníctvom praktizovania jednoduchých techník a aktivít. Tejto problematike sa profesionálne venujem od januára 2014, kedy som si v Banskej Bystrici založila Centrum ProVitalis.

K tomuto povolaniu ma priviedli životné okolnosti, keď sa mi predčasne narodil syn Mikuláš a jedným z mnohých problémov, ktorým sme museli čeliť, bol vážne poškodený zrak. Klasická medicína nám už nemala čo ponúknuť a tak som hľadala alternatívne možnosti. Našla som aj Batesovu metódu, ktorú som sa nakoniec rozhodla študovať vo Veľkej Británii. Od mája 2013 som členom medzinárodnej asociácie združujúcej učiteľov Batesovej metódy.

V novembri 2017 mi vyšla kniha s názvom “Lepší zrak prirodzene - praktický sprievodca na ceste za lepším zrakom”.

Kníh s podobnou tematikou je na trhu veľa, väčšinou však len v anglickom jazyku. Ja sama ich mám okolo 50, ale ani jedna z nich nespĺňala moje predstavy. Tak som sa rozhodla napísať vlastnú. Chcela som, aby kniha plnila úlohu praktického pomocníka, aby tam bola zrozumiteľným spôsobom podaná teória, ako funguje náš zrak z pohľadu klasickej medicíny i z pohľadu Dr. Batesa, ktorý pôvodne síce tiež predpisoval okuliare a operoval oči ako sa to robí aj dnes, ale neskôr sa venoval vlastnému výskumu a začal ľudí učiť vidieť novým spôsobom.

Pre koho je kniha určená a o čom je?

Kniha je určená pre každého, koho zaujíma prírodná liečba resp. holistický prístup k riešeniu zdravotných problémov. Svoje si v nej nájdu ľudia s rôznymi zrakovými problémami všetkých vekových skupín.

Ponúka základné informácie o Dr. Batesovi a jeho metóde. Jednoduchým spôsobom približuje anatomickú štruktúru oka, vysvetľuje ako funguje zrakový aparát a ako na neho vplývajú okuliare resp. kontaktné šošovky i aké riziká so sebou prináša laserová operácia. Podrobne opisuje techniky a aktivity určené na trénovanie zraku podľa jednotlivých princípov ako aj podľa konkrétnych zrakových problémov. Pri každej aktivite je uvedené, akú pomôcku použiť, resp. kde si túto pomôcku zaobstarať či ako ju vyrobiť.

Okrem pôvodných techník Dr. Batesa sú v knihe použité aj iné techniky, autormi ktorých sú jeho nasledovníci a priaznivci prirodzeného zlepšovania zraku.

Popri podrobnom opise jednotlivých techník sú v nej aj tipy, ako tieto techniky prispôsobiť malým deťom, starším ľuďom resp. viacnásobne hendikepovaným osobám. Pre lepšiu názornosť obsahuje obrázky a farebné fotografie. V závere sa zaoberá aj duchovnými princípmi, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou procesu prirodzeného zlepšovania zraku.

Kniha zahŕňa moje poznatky, ktoré som získala počas štúdia Batesovej metódy, zaujímavé postrehy z kníh mojich kolegov i príbehy skutočných ľudí, ktorí si Batesovou metódou zlepšili zrak.

Referencie od čitateľov

  • Dobrý deň, chcela by som sa s vami podeliť o radostnú správu z dcérinho pondelkového očného vyšetrenia. Pani Dr. zhodnotila, že sa dcérke veľmi zlepšil zrak, že je to na dobrej ceste nenosiť okuliare. Doteraz mala nosiť 4 hod denne prekryté očko, my sme však namiesto toho robili cvičenia z vašej knihy, keďže nosenie okuliarov odmietala, bolo to vždy len s plačom. Vďaka Bohu som v tejto neľahkej situácii objavila vašu stránku a kontakt... A.S.
  • Dnes som si bola u mojej očnej pre knihu "Lepší zrak prirodzene." Mala ju požičanú od októbra. Bola zvedavá, čo to cvičím, tak som jej ju dala preštudovať. S ňou som sa nerozprávala, lebo ordinovala, iba so sestričkou. Tá mi však povedala, keď mi knihu dávala, že pani doktorka ju starostlivo preštudovala a že mám ďalej cvičiť podľa nej, že to mi určite neškodí a že je to veľmi dobrá publikácia. Toľko názor odborníka na knihu. Monika S.
  • Dobrý deň pani Maťuchová, chcem vám napísať o našich úspechoch s očami. Raz, keď bola taká veľká snehová kalamita, sme sa chceli k vám vybrať, ale bolo nám to prekazené a potom sme sa už venovali učeniu len sami podľa vašej knihy. Máme ešte dve knihy o tejto téme, ale musím povedať, že tá vaša nám niektoré veci lepšie ozrejmila. Tak sme cvičili a cvičili a ako čas bežal, mysleli sme si, že to nefunguje, nevideli sme žiadny výsledok. Až raz bol manžel na kontrole u očného lekára a ten mu povedal, že tam ani šedý ani zelený zákal nemá a zrušil mu kvapky (ktoré si môj manžel aj tak nekvapkal). Boli sme z toho veľmi príjemne prekvapení. Takže ďakujeme za knihu a informácie v nej, veľmi nám pomohli. Ja tiež cvičím s očami celý život, robila som na počítači 16 rokov, do polnoci som šila, plietla a paličkovala a dnes v 60-ke čítam knihy bez okuliarov. Takže to funguje, len musí človek niečo preto urobiť, prinútiť sa cvičiť. Rodina P.
  • Túto výborne spracovanú knihu používam od jej vydania v škôlke pri práci s "očkárskymi" deťmi a rada ju dávam aj do pozornosti rodičom. Je naozaj napísaná vecne a zrozumiteľne. Janka K.

​Knižku si možete objednať tu

ČASŤ B - Zo zákulisia tvorby a vydávania

Prezradte čo vás zaskočilo počas tvorby, vydávania alebo predaja vašej knihy? Odporučte začínajúcim autorom, na čo si dať pozor.

Keď som knihu vydávala, nemala som ani potuchy ako na to. Jedna vec bola napísať ju, ale skutočná práca začala až potom. Určite je veľmi dôležitá jazyková a grafická úprava knihy, pretože, aj keď si myslím, že slovenčinu ovládam celkom slušne, zistila som, že veru nie. 😊 A bola by škoda, keby kniha, z môjho pohľadu skvelá po obsahovej stránke, utrpela práve kvôli úprave a vzhľadu. Takže rozhodne je dôležité nájsť si človeka, ktorý je v tejto oblasti odborníkom.

Okrem toho som si sama zisťovala všetky informácie okolo vydania knihy, daňových a iných predpisov s tým súvisiacich. Dokonca som si kvôli tomu zaplatila aj konzultáciu, ktorá však aj tak nezodpovedala všetky moje otázky. Takže taký začínajúci autor určite ocení, ak všetky potrebné informácie nájde na jednom mieste. Jednou z možností je napríklad FB skupina Tvorba a marketing kníh: autori, editori, ilustrátori, grafici, marketéri

Ako ste riešili financovanie a uvedenie knihy na trh?

Dlho som zvažovala, akým spôsobom knihu vydám. Preverovala som si možnosti a rozmýšľala som aj o tom, že by mi ju vydalo nejaké vydavateľstvo. Ale to by som sa musela vedieť predať, pretože veľké vydavateľstvá dostávajú denne kvantá žiadostí o vydanie knihy. Ani som to neskúšala. Riskla som to a rozhodla som sa, že si knihu vydám na vlastné náklady. Doslova som na to šla po hlave. Keďže som vyštudovaná ekonómka, všetko som si prepočítala a rozhodla som sa, že ponúknem knihu v predpredaji, aby som si na ňu vyzbierala potrebné finančné prostriedky. Až neskôr som zistila, že sa to takto bežne robí a hovorí sa tomu crowdfunding. Dokonca sú na tento účel vytvorené platformy, cez ktoré môžete viesť predpredajovú kampaň.

Ja som to urobila po svojom, uverejnila som príspevok na facebooku o tom, že spúšťam predpredaj knihy. Počas mojej vlastnej kampane sa mi vyzbieralo dostatok finančných prostriedkov na celý náklad, čo som považovala za neuveriteľný úspech. Myslím, že mi dosť pomohlo to, že som knihu avizovala v dostatočnom predstihu. Napríklad obrázok obálky knihy bol zverejnený spolu s rozhovorom v časopise Vitalita viac ako rok dopredu.

Jediné, čo by som zmenila, je webstránka, na ktorej sa dá kniha objednať. Pri tejto knihe mi každý záujemca napísal email, na ktorý som odpovedala a poslala platobné údaje. Bolo to dosť náročné na čas.

Spomeňte nejaký pozitívny AHA moment, ktorý by podľa vás mali vedieť aj iní autori.

Mne rozhodne pomohlo to, že moje knihy obsahovo nadväzujú na služby, ktoré poskytujem – učím ľudí, ako si zlepšiť zrak prirodzeným spôsobom. Sú nadčasové, ich predaj teda nie je časovo obmedzený. Inak je to samozrejme pri inom type kníh, napríklad pri románe sa musí urobiť masívna marketingová kampaň, pretože takýchto kníh je na trhu skutočne veľa a veľmi rýchlo upadnú do zabudnutia. Kniha Lepší zrak prirodzene slúži ako príručka. Môžem ju tak ponúkať v rámci osobných konzultácií alebo pri prednáškach. Určite mi pomohlo aj to, že pravidelne uverejňujem články na svojom blogu alebo na FB stránke. Vydanie knihy som avizovala vopred aj v poskytovaných rozhovoroch. Určite sa netreba spoliehať na to, že marketing stačí robiť až po vydaní knihy. Vtedy je už na to príliš neskoro. Čitatelia sa musia o pripravovanej knihe dozvedieť v predstihu. Môžu to byť úryvky z knihy, alebo články opisujúce pozadie vzniku knihy ap. Každá knižka má svoj príbeh. A ten treba čitateľovi ponúknuť spolu s ňou.

​Knižku si možete objednať tu

 

Spracovala Michaela Ray

Redakcia & projekty Knihy našich mamičiek

michaela.raydewitters@codokazemama.sk

 

Komentáre

Čo dokáže mama

Celoslovenský projekt, ktorý združuje slovenské mamičky a podporuje ich v sebarealizácii. Veríme, že každá mama môže zarábať na tom, čo ju baví. Na stránke www.codokazemama.sk nájdete tisícky online obchodíkov tvorivých mamičiek, ktoré u nás predávajú svoju handmade tvorbu, kreatívne služby, knihy či materiál na tvorenie. Pridajte sa k nám!

Všetky články (509)