Oddych pre mamy s romanticko - dobrodružnou knihou!

Prezradte niečo o sebe a čo vás inšpirovalo knihu napísať.

Volám sa Alexandra Vrábelová, mám 4 deti, a som z Bratislavy. Vlastnej tvorbe sa venujem v podstate už od detstva, a publikovať som začala v 14-tich rokov do Knižnej revue. Najčastejšie som písala poviedky, ktoré však ostávali len v mojich zošitoch a neskôr v počítači. Inšpirovali ma najmä krajiny, ktoré som navštívila, a vzťahy okolo mňa, ale aj vlastné skúsenosti. Tajomstvo Opery vychádza z mojej lásky k Parížu, k hudbe a architektúre.

Pre koho je kniha určená a o čom je?

Kniha je určená hlavne pre dámy, ktoré majú rady tajomné a romantické príbehy. Je o študentke architektúry, Emme, ktorá sa staví so spolužiakmi, že strávi noc v známej budove - Opere Garnier. Emma to vníma ako skúšku odvahy, ale tento nevinný kúsok dopadne úplne inak, ako si predstavovala. V budove sa dostane do pasce a zdá sa, že jediná šanca je využiť pomoc neznámeho muža. Ten ju však viac desí ako priťahuje.

Referencie od čitateľov

  • “Úplne som sa ponorila do deja. Páčilo sa mi, že to nebola len romantika, ale príbeh je prepletený dobrodružstvami. Všetko je tak reálne do detailov napísané, že som to úplne prežívala s Emmou, jej vnútorné rozbroje medzi vášňou, túžbou, strachom a pochybnosťami,“ píše Michaela.
  • “Kniha Tajomstvo Opery je veľmi pútavo písaná. Opisy miest sú naozaj podrobné a príjemne ma vtiahli do deja. Dialógy sú zaujímavé, príbeh bol dynamický a výborne sa mi čítal,” hovorí Zuzana.
  • “Práve som dočítala vašu knihu Tajomstvo Opery. A slovami sa nedá popísať aká je krásna. Do poslednej chvíle som nevedela ako kniha skončí. Je síce tenšia, no v tom spočíva jej čaro, že si ju môžem zobrať všade so sebou. Ďakujem za skvelý čitateľský zážitok,” napísala Dominika.

Knižku si možete objednať tu. 

 

ČASŤ B - Zo zákulisia tvorby a vydávania

Prezradte čo vás zaskočilo počas tvorby, vydávania alebo predaja vašej knihy? Odporučte začínajúcim autorom, na čo si dať pozor.

Bola som prekvapená, že v rámci editovania bolo treba ešte toľko vecí upraviť a zmeniť. Človek si text musí po sebe prečítať niekoľko krát, a ideálne s odstupom, aby vychytal všetky chyby. Je dobré si na to nechať dostatočný čas. Pri samovydávaní je človek sám sebe pánom a môže zvážiť viaceré možnosti, napríklad osloviť s cenovými ponukami viacero tlačiarní. Na druhej strane je na všetko sám, a musí si zohnať aj spoľahlivého editora, grafika a zalamovača textu. Je dôležité spraviť si prehľad ohľadom cien za tvorbu obálky či zalomenie a ísť do spolupráce s niekým, kto má dobré referencie. Odporúčam napríklad portál Ja spravím.

Ako ste riešili financovanie a uvedenie knihy na trh?

Pustila som sa cestou crowdfundingu, teda som využila platformu Startlab. Výhoda je v tom, že ľudia vidia, ako sa vám postupne zbiera výsledná suma a možno prispejú aj tí, ktorí by si inak knihu nekúpili, alebo vám prispejú viac ako je cena knihy, čo sú potom také milé prekvapenia (úsmev).

Ale ak svoju knihu ponúkate “v predpredaji” na Startlabe, tak to nesmiete počas obdobia kampane predávať inde, čo je trocha obmedzujúce. Mňa tlačili aj Vianoce, tak som sa ponáhľala, a spravila som chybu, že som si kampaň nastavila na dlhé obdobie a končila až tesne pred Vianocmi. Čiže aj keď som už mala hotovú knihu v rukách, nemohla som ju ešte oficiálne predávať, lebo mi neskončila kampaň. Navyše, niektorí túto platformu nepoznajú a nepochopia, o čo v crowdfundingu ide, a boja sa svoje peniaze poslať niekam bez toho, aby už mali finálny produkt v rukách.

Počas procesu vydania mi pomohla editorka Soňa Borušovičová, ktorá mi dala kontakty aj na zalamovanie textu, aj na spoľahlivú tlačiareň. A musím spomenúť aj moju kamarátku, tiež autorku, Michaelu Witters, ktorá mi pomáhala s marketingom a šírila povedomie o mojej knižke. Je skvelé mať pri sebe niekoho, s kým sa môžete poradiť a s kým sa navzájom podporujete. A tiež portál Akčné ženy, kde som mohla svoju knihu promovať.

Spomeňte nejaký pozitívny AHA moment, ktorý by podľa vás mali vedieť aj iní autori.

Podľa mňa je dôležité pripraviť si kampaň dopredu, spísať si portály, facebookové skupiny, ktoré môžte osloviť, zapísať si ľudí, ktorí by vás mohli odporúčať a napísať recenzie. Tiež je dobré pripraviť si vizuály, koláže, videá… Je dobré rozbehnúť svoju Facebookovu stránku, aj Instagram aspoň pol roka pred vydaním.

Čo sa týka distribúcie, tak ja som svoju knihu predávala len cez Startlab a potom cez vlastnú autorskú stránku. Mysela som, že mám silné sociálne siete, že už nie som úplne neznámy človek, ale s odstupom vidím, že to možno bola chyba. Distribúciu by som v budúcnosti využila, aby sa kniha dostala ľuďom aj z iných zdrojov ako len z môjho webu.

Knižku si možete objednať tu. 

Spracovala Michaela Ray

Redakcia & projekty Knihy našich mamičiek

michaela.raydewitters@codokazemama.sk

Komentáre

Čo dokáže mama

Celoslovenský projekt, ktorý združuje slovenské mamičky a podporuje ich v sebarealizácii. Veríme, že každá mama môže zarábať na tom, čo ju baví. Na stránke www.codokazemama.sk nájdete tisícky online obchodíkov tvorivých mamičiek, ktoré u nás predávajú svoju handmade tvorbu, kreatívne služby, knihy či materiál na tvorenie. Pridajte sa k nám!

Všetky články (340)