1. Predajcovia na stránke
  2. Provízny systém
  3. Komunikácia medzi predajcom a zákazníkom
  4. Registrácia
  5. Tvoje menu
  6. Nastavenia obchodu
  7. Pridanie produktu/služby
  8. Statusy objednávky a ich význam
  9. Marketing pridaného produktu/služby a Topovanie
  10. Ako zdieľať produkt na facebooku
  11. Predaj kozmetiky/drogérie a potravín

 

AKO FUNGUJE PREDAJ NA STRÁNKE WWW.CODOKAZEMAMA.SK

Webová stránka www.codokazemama.sk funguje ako sprostredkovateľ predaja a nákupu medzi registrovanými predajcami a ich zákazníkmi v 4 kategóriách:

  1. VÝROBKY: sem patria výlučne ručne vyrábané výrobky prip. samostatne navrhované dizajny vyrábané treťou stranou (dizajn musí byť dokázateľný)
    Príklad: šité, hačkované, vyšívané vecičky, hračky, oblečenie, doplnky, torty, sviece, keramika.

  2. SLUŽBY: napr. doučovanie, zákazkové šitie, právnické, účtovnícke služby, laktačné poradenstvo, poradenstvo v nosení, grafické práce, práce architektov, tvorba webových stránok a aplikácií, kurzy, semináre a i.

  3. KNIHY: Autorské knihy vydané prostredníctvom vydavateľstva alebo na vlastné náklady autora

  4. MATERIÁL: nový alebo nespotrebovaný materiál k tvorbe, galantéria, látky, gombíky, úchytky…

 

Predajcovia na stránke

Predovšetkým podporujeme mamičky, ktoré sa túžia realizovať a chcú ukázať svoju tvorbu svetu. Ide o všetky mamky bez rozdielu veku (tie počas MD/RD, mamky s už veľkými deťmi, babičky)

Prezentovať svoju tvorbu môže u nás každá maminka - zabehnutá podnikateľka so známou značkou výrobkov, ale aj mamka, ktorej sa podarila prvá hačkovaná opička a chce sa s ňou pochváliť. :)

V kategórii MATERIÁL môžu pridávať tvorivý materiál galantérie, e-shopy, papiernictvá, tvorivé obchody, ale aj samostatné predajkyne, ak im zvýšil materiál na tvorbu, ktorý už nevyužijú.

Je na zodpovednosti každej predajkyne, aby sa uistila, že na stránke ČO DOKÁŽE MAMA predáva v súlade so súčasne platnými zákonmi a nariadeniami.

Spoločnosť Čo Dokáže Mama, s.r.o. nenesie žiadnu zodpovednosť za nedodržanie týchto zákonov.

 

Provízny systém

Obchodík si u nás založíš zadarmo a následne môžeš neobmedzene prezentovať svoje výrobky či služby.

Provízia za samotný predaj činí 8,5% + DPH (spolu 10,2%), ktoré následne delíme na:

  • fungovanie portálu

  • a charitatívny účel.
    Takto spoločne pomáhame vybraným rodinám v núdzi, či nadáciám na podporu hendikepovaných detí.

Každý mesiac zoznam charít meníme a ty si môžeš v nastaveniach svojho obchodíku vybrať, ktorú charitu chceš v danom mesiaci podporiť. Ak si nevyberieš žiadnu, tvoj podiel bude odoslaný prvej charite v zozname.

Provízia sa generuje na začiatku 2. kalendárneho mesiaca, ktorý nasleduje po mesiaci v ktorom bola objednávka zrealizovaná.
(Napríklad pre objednávky zadané počas mesiaca Január, bude provízia vygenerovaná 1.Marca.)

Po vygenerovaní provízie ti bude zaslaná predfaktúra so sumou vygenerovanej provízie na úhradu.

Po vyplatení predfaktúry a následnom spárovaní platby z našej strany ti bude zaslaná riadna faktúra (daňový doklad).

Provízie sú generované na základe statusov objednávok. Prečítaj si viac informácií o statusoch objednávok.

 

Komunikácia medzi predajcom a zákazníkom

Celá komunikácia po zadaní objednávky sa realizuje medzi nami a tvojim zákazníkom. My mu zasielame automatizované správy ako poďakovanie za objednávku, možnosti úhrady, zmenu stavu objednávky, vrátane expedície zásielky (po manuálnej zmene stavu objednávky z tvojej strany v nastaveniach objednávky)

Zákazník má možnosť komunikovať aj priamo s tebou a to:

  • pred zadaním objednávky prostredníctvom správ v tvojom obchodíku
  • po zadaní objednávky cez kontaktný formulár (Kontaktovať predajcu), ktorý sa nachádza priamo v objednávke

Predajca môže kontaktovať zákazníka tiež priamo cez objednávku:

  • Rozklikni menu pri tvojom mene a vyber “Objednávky obchodu”.
    Zobrazí sa ti zoznam všetkých objednávok, ktoré boli vystavené v tvojom obchode. Klikni na ikonku ceruzky v stĺpci Akcie pri objednávke, kde chceš zmeniť status.

Priamo tam nájdeš priestor kde môžeš zákazníkovi napísať správu.

Je zakázané si vymieňať v správach a kdekoľvek na stránke uvádzať kontaktné údaje, facebook profil, osobný web, odkazy na obchody na iných stránkach atď. Tento zákaz je uvedený aj vo Všeobecných obchodných Podmienkach, ktoré si pri registrácií akceptovala. Porušenie týchto pravidiel môže viesť k zrušeniu tvojho účtu.

 

Registrácia

Pre nákup a predaj na stránke je potrebné sa registrovať.

Registrácia ťa nezaväzuje k ničomu. Slúži len na to, aby si ako zákazník vedel/a sledovať stav tvojich objednávok, komunikovať s predajcom a mal/a prehľad o tvojej aktivite na stránke.

Registrácia kupujúceho je dôležitá pri ďalšej komunikácii medzi nami a kupujúcim v procese od zadania objednávky až po jej odoslanie zo strany predávajúceho. Kupujúci je prostredníctvom emailu nepretržite oboznamovaný o stave jeho objednávky (čaká na platbu, zaplatená, odoslaná prip. zrušená) a takisto notifikovaný o správach zo strany predajcu.

Pri registrácii sa vypĺňajú len základné údaje (Meno, Priezvisko, email, súhlas s podmienkami webu a spracovaním osobných údajov). Meno ani kontaktné údaje nie sú na webe zverejňované.

Po vyplnení údajov a kliknutí na tlačítko Registrovať Ti na mail príde správa s potvrdzujúcim odkazom, na ktorý je potrebné kliknúť pre dokončenie registrácie. Tento krok slúži na potvrdenie, že v registrácii bola udaná správna emailová adresa. Na túto adresu ti budú zasielané notifikácie o objednávkach, prijatých správach atď.   

Po kliknutí na odkaz sa objaví potvrdzujúca stránka, kde je potrebné vybrať s akým zámerom sa registruješ.

  • Ak si predajca a chceš si na stránke otvoriť obchodík, vyber možnosť “Chcem si tu založiť obchodík”. Následne sa objavia ďalšie kroky, kde môžeš nastaviť tvoj obchodík.

  • Ak si zákazník a na stránke chceš len nakupovať, vyber možnosť “Chcem sa len popozerať a nakupovať”. Registrácia je týmto krokom dokončená a ty môžeš s nadšením vkladať vecičky do košíka.

Ďalšie kroky registrácie pre predajcov

  1. Nastavenie obchodu

Tu si nastavuješ základné nastavenia obchodu.

Pre nastavenie ďalších detailov obchodu je potrebné vojsť priamo do nastavení obchodu, ktoré nájdeš v menu napravo pri tvojom mene.

Názov obchodu: Názov tvojho obchodu sa bude zobrazovať v detaile tvojho obchodu a pri jeho produktoch

Adresa obchodu (url): Vygeneruje sa automaticky z názvu tvojho obchodu, ale môžeš to prepísať na vlastný, napr.: "moj-pekny-obchodik" (svoj obchodik by si v takom prípade našla na adrese www.codokazemama.sk/obchod/moj-pekny-obchodik).
Prosím použi iba písmená bez diakritiky, čísla a pomlčky.

Logo obchodu: rozmer loga musí byť 170 x 170px. Ak ešte námáš logo, nahraj sem inú fotku vystihujúcu Tvoj obchodík.

Banner: rozmer bannera musí byť 1170 x 330px

Pre vytvorenie loga a bannera môžeš použiť editor na stránke www.canva.com, kde si vieš presne navoliť rozmery v px.

Fakturačné údaje: Tieto údaje sa zobrazia vo všetkých tvojich objednávkach a zároveň ti my vystavíme faktúru za províziu na tieto údaje.

  1. Záverečné nastavenia

Oblasť pôsobenia: Urči si tvoju polohu prip. rádius tvojho pôsobenia - toto využiješ, ak napríklad pečieš torty, ktoré vieš doručiť len v rámci nejakej oblasti a nechceš ich posielať poštou

Nastavenia poštovného: Nastav si doručenie na Slovensko prip. do zahraničia, ak je to pre teba možné.

  • Zisti si, koľko ťa obyčajne stojí zaslanie tvojich výrobkov podľa veľkosti a hmotnosti. Podľa toho si môžeš nastaviť až 3 rôzne ceny. Ak niektorý spôsob zasielania nevyužívaš, pole nechaj prázdne. Nezabudni vyplniť ceny poštovného aj do zahraničia, ak chceš zasielať aj mimo Slovenska.

  • Následne si pri vkladaní produktu určíš, či sa na ten daný produkt vzťahuje poštovné A, B alebo C. Tvojmu zákazníkovi sa pri zadaní objednávky ukážu jednotlivé možnosti poštovného, z ktorých si môže vybrať (vrámci typu, ktorý si pre produkt uložila).

Toto sú pre teba štandardne prednastavené spôsoby poštovného. Avšak ak budeš mať produkt, ktorý nezodpovedá ani jednému z týchto cien A,B,C, môžeš si pri konkrétnom výrobku nastaviť špecifické poštovné, ktoré sa bude vzťahovať len na ten produkt.

  • Ak ponúkaš služby a zasielanie sa na teba nevzťahuje, napíš číslicu 0 do prvej kolonky A.

Nastavenie platieb

Pri zriaďovaní obchodu si zvolíš spôsoby platby, ktoré sa pri objednávke zobrazia zákazníkovi. Na výber máš 4 možnosti:

  • Prevod na účet
  • Paypal
  • Dobierka
  • Hotovosť (pri osobnom odbere)

Pri realizovaní objednávky sa zákazníkovi zobrazia tebou prednastavené spôsoby platby, tvoj IBAN (pri prevode na účet), na základe čoho následne zrealizuje úhradu danej sumy (predajný artikel + poštovné). Zákazník teda platí priamo tebe. Nie nám. Preto je potrebné si odsledovať túto platbu a v čo najskoršom možnom termíne zásielku expedovať, príp. realizovať objednanú službu.

 

Tvoje menu

Menu nájdeš v pravom hornom rohu stránky. Stačí kliknúť na tvoje meno.

Menu profilu zákazníka

Ak si sa registroval/a ako zákazník, a teda chceš len nakupovať, vo svojom menu nájdeš všetky tvoje nastavenia a informácie o svojej aktivite na stránke.

Zadaj zákazku: Ak v ponuke produktov/služieb na stránke nenájdeš to čo hľadáš, môžeš zadať dopyt. Na tento tvoj dopyt dostaneš ponuky od predávajúcich a môžeš si z nich následne vyberať a dohodnúť sa na objednávke s predávajúcou, ktorú si vyberieš. Predávajúca následne vytvorí individuálny produkt na stránke, ktorý budeš vidieť len ty a ty si ho vložíš do košíka a objednáš. Tieto produkty nájdeš v privátnych produktoch vo svojom menu.

Moje konverzácie: nájdeš tu všetky správy, ktoré si poslala a odoslala.

Nastavenia profilu: môžeš si nastaviť profilovú fotku (rozmer 300 x 300 px)

    osobné údaje: Meno, Priezvisko a email

    a zmeniť svoje heslo.

Moje objednávky: prehľad všetkých tvojich objednávok, ktoré si na stránke zadala. V každej objednávke nájdeš aj spôsob platby a údaje k platbe (napr.IBAN), zoznam tvojich objednávok, zoznam individuálnych objednávok (objednávky na zákazku)

Privátne produkty pre mňa: tu sa zobrazia produkty, ktoré ti predávajúca vytvorila na zákazku. Tieto produkty môžeš vidieť len ty a nikto iný. Pre dokončenie objednávky týchto produktov si ich musíš vložiť do košíka a odoslať objednávku predávajúcej.

Moje obľúbené obchody: Sem si môžeš pridať obchody, ktoré sa ti páčia. Odtiaľto si svoje obľúbené obchody vieš jednoducho otvoriť a nemusíš ich hľadať na stránke.

  • Obchod označíš ako obľúbený veľmi jednoducho. Stačí keď klikneš na text “Obľúbený” v hlavičke obchodíku hneď pri jeho logu

Moje obľúbené produkty: Sem si môžeš pridať produkty, ktoré sa ti páčia. Odtiaľto si svoje obľúbené produkty vieš jednoducho otvoriť a nemusíš ich hľadať na stránke.

  • Produkt označíš ako obľúbený veľmi jednoducho. Stačí keď klikneš na text “Obľúbený” hneď pri jeho fotke.

 

Menu profilu predajcu

Ako predávajúca máš vo svojom menu okrem položiek uvedených vyššie aj iné položky.

Môj obchod: takto vyzerá tvoj obchodík. Naľavo vidíš menu, ktoré súvisí s tvojím obchodíkom

Nastavenia obchodu: tu si vieš detailne ponastavovať dizajn a fungovanie svojho obchodu. Viac informácií o týchto nastaveniach nájdeš nižšie v sekcii “Nastavenia obchodu”.

Produkty a služby v obchode: prehľad všetkých tvojich produktov (verejných aj tých na individuálnu zákazku). Produkty tu môžeš topovať, upravovať alebo úplne zmazať.

Objednávky obchodu: zoznam všetkých objednávok, ktoré prišli do tvojho obchodíku. Vidíš tu hneď ich status, ktorý nezabudni vždy aktualizovať pri jeho zmene (Zaplatená, Odoslaná, Zrušená). Po kliknutí na ceruzku môžeš objednávku upraviť, pridať komentár alebo kontaktovať cez ňu zákazníka, ak potrebuješ viac detailov k objednávke.

Štatistika objednávok: grafické znázornenie tvojich objednávok v čase. Pod grafom nájdeš aj prehľad objednávok, ktoré sú v grafe zobrazené.  

Štatistika provízií: prehľad provízií vygenerovaných pre tvoj obchod. Tu si môžeš stiahnuť predfaktúru a faktúru ku každej provízii a sledovať stav, či si províziu už zaplatila.

 

Nastavenia obchodu

Základné nastavenia

Názov obchodu: názov tvojho obchodu sa bude zobrazovať v detaile tvojho obchodu a pri jeho produktoch

Adresa obchodu (url): vygeneruje sa automaticky z názvu tvojho obchodu, ale môžeš to prepísať na vlastný, napr.: "moj-pekny-obchodik" (svoj obchodik by si v takom prípade našla na adrese www.codokazemama.sk/obchod/moj-pekny-obchodik).
Prosím použi iba písmená bez diakritiky, čísla a pomlčky.

Logo obchodu: rozmer loga musí byť 170 x 170px. Ak ešte námáš logo, nahraj sem inú fotku vystihujúcu Tvoj obchodík.

Banner: rozmer bannera musí byť 1170 x 330px

Pre vytvorenie loga a bannera môžeš použiť editor na stránke www.canva.com

Popis: predstavenie tvojho obchodu. Tvoji zákazníci ho budú vidieť keď vojdú do tvojho obchodu. Napíš sem niečo o sebe, čo rada robíš, čo tvoríš/čím sa zaoberáš, ako dlho, ako si sa k tomu dostala a podobne. Povolený rozsah je do 600 znakov.

Obchodné podmienky: Toto sú obchodné podmienky, na základe ktorých ty predávaš a zákazník od teba nakupuje. Slovenská a európska legislatíva vyžaduje od správcov e-shopov (akým si aj ty), aby pre svojich kupujúcich sprístupnili dôležité informácie.
Je tvoja zákonná povinnosť ich zverejniť.

Chránia teba a tvojich zákazníkov. Nemusí to byť nič zložité vypracované právnikom. Stačí napísať pár viet o:

  1. postupe objednávania

  2. dodacích podmienkach, kedy odosielaš výrobky po prijatí platby

  3. koľko približne trvá vyhotovenie výrobku na objednávku

  4. čo v prípade doručenia poškodeného výrobku prip. reklamácie zo strany zákazníka

  5. iné náležitosti, ktoré považuješ za dôležité v rámci predaja vo svojom obchodíku

Je na zodpovednosti každej predajkyne, aby sa uistila, že na stránke ČO DOKÁŽE MAMA predáva v súlade so súčasne platnými zákonmi a nariadeniami.
Kompletné znenie slovenských zákonov nájdeš na stránkach
Ministerstva vnútra Slov-Lex a európsku legislatívu nájdeš na stránkach EUR-Lex

 

Dopytovanie

Ak chceš byť informovaná o zákazkách, ktoré zákazníci pridajú na web v kategórii, v ktorej tvoríš práve ty, môžeš si to nastaviť práve na tomto mieste.

Zvoľ si kategórie, ktoré zodpovedajú tvojej tvorbe. Môžeš ich pridať aj viac.

Keď zákazník pridá dopyt do kategórie, ktorú si si tu nastavila, príde ti email aj s detailami zákazky. Reagovať na dopyt môžeš priamo na webe. Môžeš tak ponúknuť zákazníkovi produkt na mieru a ten si zo všetkých ponúk, ktoré dostane od výrobcov vyberie ten, ktorý sa mu najviac páči.

Všetky zákazky (nielen tie v tvojich kategóriách) nájdeš aj priamo na webe. Sú uvedené naľavo hneď nad kategóriami.

Čo ďalej ak si zákazník vyberie práve tvoj produkt?

Keďže je to produkt na objednávku, ty ho v ponuke svojho obchodíku zatiaľ nemáš. Na to, aby si ho zákazník mohol objednať a zaplatiť, ho musíš vytvoriť.

Ide o produkt, ktorý by nemal byť verejný, ale viditeľný len zákazníkovi, ktorý si ho objednal. Preto musíš pridať tento produkt do svojho obchodíku ako nový produkt, pričom v poli “Produkt na individuálnu zákazku” vpíšeš meno zákazníka (začni písať a mená sa Ti automaticky doplnia). Ak pod tým menom nájdeš viac užívateľov, daj pozor aby si zvolila toho správneho podľa čísla za menom.

Zákazníkovi sa tento tvoj výrobok objaví v zozname jeho privátnych produktov a hneď si ho môže od teba objednať. Nikto iný si ho objednať nemôže, pretože ho nik iný nevidí.

Fakturačné údaje

Toto sú údaje pod ktorými je tvoje podnikanie zaregistrované. Tieto údaje sa objavia v objednávkach a zároveň ti my každý mesiac vystavíme faktúru za sprostredkovanie predaja z potvrdených objednávok. Časť tejto sumy pôjde na charitu, ktorú si každý mesiac môžeš zvoliť v nastaveniach obchodu.

Dovolenka

Chystáš sa na dovolenku, alebo z dôvodu choroby nemôžeš realizovať svoje objednávky? Informuj o tom svojich zákazníkov.

Vieš si tu nastaviť dátum od kedy do kedy nepracuješ a aj samotný text, ktorý sa bude zobrazovať v tvojom obchodíku.

Počas tohoto obdobia si zákazníci môžu tvoj produkt objednať, ale zároveň budú informovaní, že ich objednávka nebude spracovaná ihneď.

Tvoj odkaz je viditeľný pri všetkých tvojich produktoch a aj priamo v tvojom obchode.

Zľavy

Poteš svojich zákazníkov ešte viac. Nastav si na nejaké obdobie Poštovné zdarma, či zľavu pri určitej výške objednávky. Uvidíš, ako to zafunguje.

Tieto zľavy sa automaticky uplatnia, keď zákazník zadá objednávku.

Oblasť pôsobenia

Urči si tvoju polohu prip. rádius tvojho pôsobenia - toto využiješ, ak napríklad pečieš torty, ktoré vieš doručiť len v rámci nejakej oblasti a nechceš ich posielať poštou

Poštovné

Nastav si doručenie na Slovensko prip. do zahraničia, ak je to pre teba možné.

  • Zisti si, koľko ťa obyčajne stojí zasielanie tvojich výrobkov podľa veľkosti a hmotnosti. Podľa toho si môžeš nastaviť až 3 rôzne ceny. Ak niektorý spôsob zasielania nevyužívaš, pole nechaj prázdne. Nezabudni vyplniť ceny poštovného aj do zahraničia, ak chceš zasielať aj mimo Slovenska.

  • Ty si potom pri vkladaní produktu určíš, či sa na ten daný produkt vzťahuje poštovné A, B alebo C. Tvojmu zákazníkovi sa pri zadaní objednávky ukážu jednotlivé možnosti poštovného, z ktorých si môže vybrať (vrámci typu, ktorý si pre produkt uložila).

  • Ak ponúkaš služby a zasielanie sa na teba nevzťahuje, napíš číslicu 0 do prvej kolonky A.

Platby

Tu si nastav možnosti platby, ktoré akceptuješ. Na výber máš 4 možnosti:

  • Prevod na účet

  • Paypal

  • Dobierka

  • Hotovosť (pri osobnom odbere)

Pri realizovaní objednávky sa zákazníkovi zobrazia tebou prednastavené spôsoby platby, tvoj IBAN (pri prevode na účet), na základe čoho následne zrealizuje úhradu danej sumy (predajný artikel + poštovné). Zákazník teda platí priamo tebe. Nie nám. Preto je potrebné si odsledovať túto platbu a v čo najskoršom možnom termíne zásielku expedovať, príp. realizovať objednanú službu.

Výťažok z predaja na pomoc druhým

Vieš o tom, že každým predajom podporuješ ľudí v núdzi? Prosím vyber si každý mesiac z možností, koho chceš podporiť.

Každý mesiac zoznam charít meníme a ty si môžeš v nastaveniach svojho obchodíku vybrať, ktorú charitu chceš v danom mesiaci podporiť. Ak si nevyberieš žiadnu, tvoj podiel bude odoslaný prvej charite v zozname.

Propagácia priateľských obchodov

Chceš podporiť iné mamičky, ktorých tvorba sa Ti páči? Alebo máš tu na stránke kamošku, ktorej praješ úspech? Vyber si jeden či niekoľko obchodíkov. Budú sa zobrazovať v Tvojom obchode ako Priateľské Obchody.

 

PRIDANIE PRODUKTU/SLUŽBY  

Pokiaľ si si úspešne zriadila svoj obchodík, môžeš si doňho pridať všetko, čomu sa venuješ v rámci 4 základných kategórií (produkty, služby, knihy, materiál).

Ak si aktívna vo viacerých oblastiach, fotíš a zároveň pečieš torty, prípadne si vydala knihu, všetko môžeš zverejniť ako separátne položky v rámci jedného obchodíka do vopred zvolenej kategórie a ďalších podkategórií. V prípade, že chceš jednotlivé činnosti oddeliť v rámci separátnych značiek, môžete si otvoriť aj niekoľko obchodíkov, avšak registračný email musí byť rôzny pre každý obchodík.

Názov produktu: výstižný názov dobre opisujúci tvoj produkt/službu. Pod týmto názvom bude zverejnený a dohľadateľný vo vyhľadávači webu.

Popis: čo najlepší a najdetailnejší popis produktu/služby.

Kategória: kategória a podkategórie do ktorej bude produkt zaradený.
Vyber si tú správnu kategóriu pre tvoj výrobok. Ak si zvolíš kategóriu, ktorá nesúvisí s tvojím produktom, tvoji zákazníci ho nenájdu.

Pri vyhľadávaní sa tento produkt bude zobrazovať aj vo všetkých kategóriách, ktoré sú v hierarchií nad poslednou podkategóriou.

Ak ti niektorá kategória na stránke chýba, prosím kontaktujte nás na info@codokazemama.sk a my ju pridáme do zoznamu.

Ďalšie atribúty: tieto sa zobrazia podľa toho, akú kategóriu si zvolila. Môžeš si tu nastaviť materiál, veľkosť, spôsob výroby, farbu, štýl, tematiku či vhodnosť na darček. Pri službách si vieš zvoliť obec, kde danú službu realizuješ, pre koho je určená atď.

Cena: poriadne si prepočítaj, za koľko chceš svoj produkt predávať. Do ceny nezabudni započítať materiál, svoju prácu, províziu, ďalšie náklady a zisk, aby si na ňom zarobila.

Váž si svoju prácu

Pokiaľ chceš dať na danú položku zľavu, napíš pôvodnú cenu do kolonky “Cena pred zľavou” a aktuálnu predajnú cenu po zľave do kolonky “Cena”. Zákazník tak uvidí, že na daný produkt ponúkaš zľavu.

Čas strávený výrobou v hodinách: mnoho ľudí si nevie predstaviť, koľko námahy stojí za ručnou prácou, či napísaním knihy. Potom sa im zdá cena príliš nadhodnotená. Oboznám svojich zákazníkov, koľko hodín si strávila výrobou danej vecičky, či príprave kurzu.

Dostupnosť a množstvo výrobkov: Tu udaj počet, koľko ponúkaných výrobkov máš na sklade, prípadne si schopná vytvoriť v určenom termíne v rámci tvojich obchodných pomienok. Pokiaľ zvolíš 0, tvoj produkt ostane síce zverejnený v tvojom obchodíku, ale zákazníkovi sa ukáže ako vypredaný a teda si ho nemôže kúpiť. Toto môžeš aplikovať napríklad, ak nejaký výrobok nepredávaš, len sa chceš pochváliť, čo sa ti podarilo a dať si ho do svojho portfólia. Ak sa ti potenciálny zakazník ozve, môžete sa dohodnúť na zhotovení obdobného výrobku na objednávku.

Produkt na individuálnu zákazku: táto kolonka sa týka IBA individuálnych zákaziek, na ktoré si reagovala v rámci zadaného DOPYTU na tejto stránke. Sem napíš MENO osoby, ID osoby (zobrazené v detaile konverzácie) alebo názov firmy, pre ktorého si vytvorila produkt v rámci individuálnej zákazky.

Ak tvoj produkt nie je tvorený ako reakcia na dopyt na tejto stránke, túto kolonku prosím nevypĺňaj.

Pridaj fotky daného výrobku z rôznych strán. V prípade služby viacero fotiek vystihujúcich danú službu. Ak robíš farebné variácie daného výrobku, vlož ich do svojho obchodu ako separátne produkty, aby ich tvoj zákazník mohol ľahšie vyhľadať podľa farby. V popise výrobku môžeš uviesť, že daný výrobok vieš vyhotoviť v rôznych farbách.

Poštovné si volíš ku každému výrobku zvlášť podľa tebou vopred navolených možností odosielania (A, B alebo C). Pokiaľ sa na daný výrobok nevzťahuje žiadna z vopred zvolených možností, zvoľ možnosť špecifickej ceny poštovného.

Po pridaní ťa systém presmeruje na detail produktu. Takto vytvorený produkt sa potom zobrazuje v príslušnej kategórií, do ktorej bol vytvorený a vo všetkých, ktoré sú v hierarchií nad ňou.

Statusy objednávky a ich význam

Provízia sa generuje na začiatku 2.kalendárneho mesiaca, ktorý nasleduje po mesiaci v ktorom bola objednávka zrealizovaná. (Napríklad pre objednávky zadané počas mesiaca Január, bude provízia vygenerovaná 1.Marca.)

Zadaná objednávka má 4 statusy, ktoré meníš v procese jej vybavovania:

  1. Čaká na platbu
  2. Zaplatená
  3. Odoslaná
  4. Zrušená

Stav objednávky si meníš sama. Zobrazuje sa pri každej konkrétnej objednávke tvojho obchodu.

Provízia sa generuje vo všetkých stavoch objednávky, okrem stavu Zrušená, pokiaľ sa z nejakého dôvodu rozhodneš svoju objednávku zrušiť po dohode so zákazníkom.

Tento stav však treba nastaviť predtým ako sa vygeneruje provízia za daný mesiac. Ak stav objednávky zmeníš na Zrušenú až po vygenerovaní provízie, následne už nie je možné si nárokovať na vrátenie provízie za túto objednávku.

Prosíme dbaj o pravidelnú aktualizáciu statusov objednávok.

Príklad: Zákazník zadal objednávku 15.Januára. Automaticky má objednávka stav Čaká Na Platbu. Následne si to však rozmyslel a oznámil ti, že ju ruší.

  • ak stav objednávky aktualizuješ na Zrušená do 28.Februára, tak sa táto objednávka nezapočíta do provízie a teda províziu nám nemusíš platiť.

  • ak stav objednávky neaktualizuješ alebo ju aktualizuješ až po 28.Februári, tak pre tútu objednávku bude vygenerovaná provizía a teda ju musíš zaplatiť.

Stav objednávky zmeníš nasledovne:

Rozklikni menu pri tvojom mene a vyber “Objednávky obchodu”. Zobrazí sa ti zoznam všetky objednávok, ktoré boli vystavené v tvojom obchode.

Klikni na ikonku ceruzky v stĺpci Akcie pri objednávke, kde chceš zmeniť status.

 

Prejdi na spodok stránky, kde nájdeš sekciu na nastavovanie stavu.

Vyber stav objednávky, ktorý chceš nastaviť a klikni na tlačítko Odoslať.

 

Marketing pridaného produktu/služby a Topovanie

Napriek tomu, že sa snažíme propagovať obchodíky v čo najvyššej možnej miere, veľmi ti pomôže aj samotný marketing z tvojej strany.

Pri každej pridanej položke v tvojom obchodíku sú tlačítka na zdieľanie na sociálnych sieťach. Takto môžeš jednoducho zdieľať svoje predajné položky na sociálnych sieťach, kde máš vytvorený profil. Zobrazia sa s fotkou a popisom.

Môžeš využiť aj možnosť zdieľania svojho výrobku/služby v našej facebook skupine Čo dokáže mama, kde združujeme desiatky tisíc aktívnych členiek. Propagácia v tejto skupine je možná len prostredníctvom zdieľania predajnej položky z tvojho obchodíku na našej stránke. Priamy predaj v skupine nie je povolený a také príspevky naši administrátori neschvaľujú.

 

Každú položku v Tvojom obchodíku možeš topovať. Tvoj výrobok sa tak bude zobrazovať v rámci danej kategorie ako prvý, kým ho nepredbehne iný výrobok po dobu 7 dní.Topuje sa prostredníctvom sms s textom CDM TOP xxxx na číslo 8877. Po prijatí spätnej SMS bude tvoj produkt automaticky topovaný. Cena spätnej sms je 2,40 eur. Službu zabezpečuje spoločnosť A SMS, s.r.o.

 

Ako zdieľať produkt na facebooku na tvojom profile a v našej skupine

Ideš na vybranú položku na predaj vo tvojom obchodíku.

Klikneš na tlačítko, ikonku facebooku. Tlačítka na sociálne siete sa nachádzajú pri každom produkte
V rámci zdieľania si navoľ: Zdieľať v skupine a napíš názov skupiny Čo dokáže mama-skupina. Alebo si zvoľ, že to chceš zdielať na svojom facebookovskom profile.

A je to. Ľahké ako facka. Alebo jednoducho skopíruj link a uverejnite ho v skupine. 

 

 

Predaj kozmetiky a potravín

Predaj a výroba kozmetiky/drogérie a potravín je prísne regulovaný zákonmi. Z tohoto dôvodu platia pre predaj týchto výrobkov na www.codokazemama.sk špecifické pravidlá.

V prípade ak predajkyňa chce predávať na stránke www.codokazemama.sk táketo vecičky, musí predložiť potrebné dokumenty podľa Slovenskej legislatívy a to živnostenský list a certifikát od Úradu verejného zdravotníctva. Bez týchto dokumentov je predaj zakázaný a Ćo Dokáže Mama s.r.o. si vyhradzuje právo na zmazanie takýchto výrobkov a zablokovanie predajkyne. 

Čo Dokáže Mama si vyhradzuje právo posúdenia, či primárny účel výrobku je dekorácia alebo potravina či drogéria.

 

 

Pred samotným začatím predaja si pozorne preštuduj naše Obchodné podmienky.

Želáme Ti príjemný nákup a predaj na tejto stránke. Ak budeš mať akékoľvek otázky, napíš nám na info@codokazemama.sk

Veľmi fandíme všetkým našim šikovným maminkám!

 

Váš tím Čo dokáže mama